Hvorfor velge vår barnehage?

Vi er en barnehage med et unikt tilbud. Hva kan vi tilby?

I vår barnehage prøver vi mange forskjellige ting. I år har vi fokus på mangfold og året rundt på Landbruksskolen. Barnehagen vår er unik med vår beliggenhet og vårt tilbud. Våre muligheter er særegne her i kommunen.

Mangfold for oss er at alle er forskjellige, og det er greit. Det er rom for å være seg selv og finne ut "hvem er jeg".

Vi har fokus på gleding, samhold og respekt.

Året rundt på Landbruksskolen er et spennende tema. Det skjer stadige nye ting her på skolen, både i fjøset og rundt på bruket. Vi er utrolig heldige som får være med på mye forskjellig.

Det blir mange spennende opplevelser da vi er være med å høste poteter, grønnsaker, korn. Vi får være med på saueklipping, stell og pass av de forskjellige dyrene på gården. Vi kan studere traktoren hver dag og hvilket utstyr den bruker.

Vi opplever at dette er et tema som både barn og voksne liker å jobbe med. Det engasjerer, vi lærer noe nytt både store og små, og så er det spennende.

Vi har mye utetid hver dag, store og små. Vi går turer i nærmiljøet, leker og har det moro på barnehagens uteområde, og besøker ofte dyr og fjøs på Landbruksskolen.

Vi er heldige som har beliggenhet midt på tunet til Landbruksskolen i Marka. Om vinteren har vi lange fine akebakker og god plass til skigåing. Om våren får vi besøke nytt liv i fjøsene, lam og kalver. Om sommeren besøker vi traktorer og landbruksmaskiner. Om høsten får vi være med på innhøsting av grønnsaker, korn og bær. Pluss mye, mye mer!

Vi har en unik barnehage med mange muligheter.